Een paar keer per week hangt er een leidinggevende aan de telefoon met de vraag wanneer de medewerker weer kan komen werken. En er is niks vervelender dan dat, als diegene daar nog helemaal niet aan toe is. Dit zorgt bij hem of haar alleen maar voor extra stress en ze gaan zichzelf hierdoor een schuldgevoel aanpraten. Alsof ze eigenlijk niet ziek mogen zijn, omdat de baas ze nodig heeft. Ook kan het zijn dat er wordt aangedrongen op een functioneringsgesprek of wordt er teveel onnodig gebeld om het over zaken te hebben waar de ander nog niet klaar voor is. Denk bijvoorbeeld aan het bijwonen van een vergadering. Voor een medewerker met een burn-out is het vooral belangrijk dat hem of haar de tijd wordt gegeven om echt uit te rusten, zonder daarbij telefoontjes over het werk te moeten beantwoorden. Wil je toch graag regelmatig in contact blijven staan met de overspannen medewerker? Vraag dan hoe het gaat en luister oprecht naar wat de ander nodig heeft zonder het over het werk te hebben. Het gaat hier over het welbevinden van je medewerker.