Als niemand weet wie je bent en wat je doet zal je nooit gevonden worden, laat staan gevraagd worden voor datgene wat jij het allerliefste zou doen. Door jezelf als een stevig merk te gaan positioneren schep je dus kansen voor jezelf en dat biedt heel wat mogelijkheden.
De economie verandert razendsnel en ‘eenheidsworst’ vind je overal. Personal branding had 30 jaar geleden niet gewerkt want mensen hielden vast aan hun loonbriefje bij hun dikwijls enige werkgever. Je had een job voor het leven. Vandaag heb je een leven vol met jobs. Er wordt bijna verwacht dat je om de zoveel jaar van functie of werkgever verandert. Dit impliceert dat het duidelijk moet zijn waar je voor staat en waarvoor je gevraagd zou willen worden. In sommige sectoren is dat zelfs nog belangrijker dan in andere. Personal branding is dus essentieel als jij jezelf wilt profileren op de arbeidsmarkt.
Weet jij wie je bent? Durf je daar ook echt voor te staan?
Probeer het gewoon, wat heb je te verliezen? Je zal merken dat er een hele nieuwe wereld voor je open gaat.