Mensen met wie je enkel een online relatie hebt zien immers enkel je digitale ik, dan kan je er maar beter voor zorgen dat het uitstraalt wat jij wilt dat het uitstraalt, toch?
Je online merk wordt dus bepaald door wat jij online toont en niet toont en kan jij zelf dus ook beïnvloeden. Wat google zeker al zal tonen, als je het hebt, is je LinkedIn en je facebook profiel.
Zeker professioneel gezien is LinkedIn het eerste wat mensen zullen openen als ze jou zoeken. Jij bepaalt in LinkedIn welke foto je ze, welke headline, hoe je je ervaring weergeeft, aan wie je recommendations vraagt. Hoe je je LinkedIn profiel vult bepaalt dus ook voor een groot deel wat je daar uitstraalt. Heb jij nog geen LinkedIn profiel? Geen nood, hier kan je ook al aan de slag met een aantal LinkedIn basis tips. Je kan hier aansluiten bij groepen, blogs, foto’s en video’s delen, en zo aantonen waarin jij expertise hebt, waar jij voor staat. Zo kan je je unieke zelf onderscheiden van alle andere LinkedIn gebruikers.
Wat betreft je facebook profiel… als jij in je vrije tijd regelmatig zaken doet die niet echt matchen met waar jij professioneel mee bezig bent of waar je voor staat is het slim om je facebook profiel niet toegankelijk te maken voor het grote publiek zodat ze je content pas zien als ze echt bevriend met je zijn.
Sowieso moet je in je online profielen een recente, aantrekkelijke profiel foto van je zetten want zonder foto komt dat dikwijls onbetrouwbaar over.