Wat gebeurt er nadat ik mijn loopbaancheques besteld heb?

Nadat je je loopbaancheque hebt aangevraagd controleert de VDAB of je recht hebt op loopbaancheques door na te gaan of je aan de voorwaarden voldoet.

Heb je geen recht op loopbaancheques dan krijg je hier een mail over met de uitleg waarom. De VDAB kan echter ook fouten maken (als ze niet al je up to date informatie hebben) dus als je het niet eens bent met hun beslissing of je hebt graag bijkomende informatie, dan kan je hen mailen op lb.cheques@vdab.be

Heb je wel recht op loopbaancheques, dan ontvang je een mail van de firma Edenred met als titel ‘Jouw bestelling van een loopbaancheque’. In deze mail vind je alle nodige informatie om een overschrijving van 40 euro te doen en je loopbaancheque te betalen. Meer info hierover vind je via VDAB loopbaancheques aanvragen en bestellen. Afhankelijk van je opgegeven voorkeur kan je overschrijving ook per post toekomen.

Je betaalt het bedrag volgens de instructies en binnen de week (na 6 dagen normaalgezien) ontvang je je digitale loopbaancheque per mail. Deze mail je door naar je gekozen loopbaancoach.

Is er bij je betaling iets misgegaan (verkeerd bedrag, verkeerde code, …) dan gaat de overschrijving niet door en krijg je je geld terug.

Opgepast: mails van Edenred komen dikwijls in de spam terecht dus kijk deze zeker na. Dit kan je ook voorkomen door vdab@vdab.be.edenred.info toe te voegen als betrouwbaar in je mailing contactpersonen.

Je kan ook op dat mailadres je mailbox doorzoeken.

Vind je je betalingsaanvraag dan nog niet, mail dan naar lb.cheque@vdab.be.