Er zijn verschillende manieren waarop je je engagement kan tonen, op een dieper niveau kan verbinden en zo succesvol netwerken
-
Spreek regelmatig met de mensen uit je netwerk af voor een (informeel) één-op-één gesprek. Dit wil zeggen dat je ook tijd maakt voor elkaar buiten de business meetings en elkaar op een diepere (professionele) laag leert kennen. Wat drijft je leverancier of klant of concollega? Waar staat hij ’s morgens met plezier voor op? Waarvoor doet hij of zij juist deze job? …
-
Geef anderen op regelmatige tijdstippen inzicht in waar jij mee bezig bent, wat de sleutel elementen van jouw business of werk zijn, welke producten of diensten je levert,… zodat je in de gedachten van je business contacts blijft wanneer ze jou zouden kunnen inschakelen.
-
Neem tijd om jezelf grondig te informeren over de sleutel elementen van de business of het werk van je business contact zodat jij ook een ambassadeur kan zijn voor hen en hen kan inschakelen als je er zelf (of iemand anders in je netwerk) nood aan heeft.
-
Bezoek de fysieke locatie van je leverancier of klant om ook voeling te krijgen met het reilen en zeilen binnen dat bedrijf en een nog beter begrip te krijgen van de diensten of producten die ze leveren.
-
Gebruik zelf ook de producten of diensten die je contacten aanbieden. Op deze manier krijg je voeling met de kwaliteit ervan en kan je als een ervaringsdeskundige uit eerste hand meespreken.